Idén 14. alkalommal újra meghirdetésre kerül az Év Internetes Kereskedője Díj. A Díj legfőbb célja változatlanul a hazai internetes kereskedelem népszerűsítése, az online vásárlás iránti bizalom építése. A versenyben minden olyan magyarországi bejegyzésű vállalkozás részt vehet, amely online kiskereskedelmi tevékenységet folytat. A kereskedőknek pályázni szeptember 16-ig lehet, a közönség ezzel párhuzamosan szeptember 27-ig szavazhat a három kedvenc webáruházára.
A szervezők idén alábbi kategóriákat hirdetik meg:
- Év internetes kereskedője díj,
- Közönségdíj,
- Logisztikai kategóriadíj,
- Ügyfélélmény kategóriadíj,
- Környezetvédelem kategóriadíj.
A Díjon pályázás útján lehet részt venni. A kereskedők által benyújtott pályázatokat neves szakmai grémium zsűrizi, és választja ki a győzteseket szakmai szempontok alapján, titkos szavazás útján. A nyertes egy éven keresztül használhatja a megszerzett címet, megjelenítheti a Díj logóját a weboldalán és átveheti a címmel járó értékes díjakat.
A díjazottak saját példájukon keresztül érzékeltessék, hogyan lehet a saját webáruházukon keresztül az egész szektor iránti vásárlói bizalmat növelni. A díj döntési szempontrendszerén óhatatlanul változtatott a járványhelyzet, amely a vészhelyzet alatti boltbezárások eredményeként a kiskereskedelmi forgalmat egyértelműen az online csatornák fele terelte, előnybe hozva azokat a kereskedőket, amelyek online is jelen vannak.
„A piac célja, hogy ne csak a járványhelyzet miatti szükségmegoldásként maradjon fenn az érdeklődés az online vásárlás iránt, hanem erről a szintről is tovább fejlődni képes és preferált csatorna legyen: vagyis az internetre terelődött fogyasztók továbbra is szívesen vásároljanak online, kiemelt jelentőségű alternatíva maradjon az online vásárlás a fizikai boltihoz képest” – mondta Deák András, a díj szervezője.
Emiatt idén azok a kimagasló teljesítményt nyújtó kereskedők érdemelhetik ki az elismerést – a forgalmi adatok figyelembevétele nélkül –, amelyek megoldásai üzleti fenntarthatóságot, ügyfélélményt növelő, logisztikában elől járó, valamint környezetkímélő működést tudtak biztosítani. Idén először közönségdíjat alapítanak a szervezők az online vásárlók véleményének megnyilatkoztatására. A fődíjat pedig az kapja, aki valamennyi kategóriában szakmailag kiegyensúlyozottan teljesít és vásárlók, illetve zsűri megítélése alapján is a legjobb.
Idén első alkalommal a díj házigazdája és a szervezésben együttműködő partnere az Internet Hungary / Csermely Ákos. A díj fő támogatója a Mastercard, kiemelt támogatója pedig a Magyar Posta és a GoodID.
Reméljük, hogy a Csomagküldő.hu partnerei közül is minél többen pályáznak majd a versenyen és jó helyezéseket érnek el, vagy akár megnyerik valamelyik kategória díjat.
Közönség szavazat az alábbi linken adható le:
A szakmai zsűri tagjai:
Dr. Horváth Attila
Paymentgateway / Metropolitan Egyetem
zsűri elnöke, ügyvezető igazgató
Mondovics Péter
Mastercard
Area manager
Ráczné Hegedűs Klára
Magyar Posta,
vállalati értékesítési igazgató
Kis Bernadette
Ecommerce Hungary
elnökségi tag
Dr. Charaf Hassan
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Egyetemi docens
Nemeslaki András
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék
tanszékvezető, egyetemi tanár
Gerő Viktor
Befektető
Kis Gergely
eNet Internetkutató Kft.
partner
Lichter Tamás
Testbirds
ügyvezető igazgató
Starcz Ákos
Dialogue Creatives
ügyvezető igazgató
Kocsis Márk
Eazy Digital
alapító-ügyvezető
Kiss Ferenc
Budapesti Metropolitan Egyetem
tudományos rektorhelyettes
Novák Péter
Dentsu Hungary
ügyvezető igazgató
Rédey Iván
Dataweeps
Country Manager Hungary
Pataky Piroska
Mastercard
igazgató, Consumer Marketing
Donáth Fruzsina
Smartcommerce Consulting
Senior tanácsadó
Havasi Zita
GoodID
operációs igazgató
Szabó Tamás
GoodID
ügyvezető igazgató
Matócza Szabina
Ecommerce Hungary
alelnök
Nagy Sándor
Ecommerce Hungary
elnök
Bognár Ákos
Hyp-R
ügyvezető igazgató
Szetnics László
Mastercard
reginális üzletfejlesztési vezető
Barcsay Erik
BigFish
ügyvezető igazgató
Bőgel György
CEU
professzor
Pintér Róbert
Reacty Digital
üzletfejlesztési igazgató
Vadász Illés
Google
Industry Manager