Kérdések
és válaszok
-
A csomag átvevőhelyre történő kézbesítése 1290 Ft-tól elérhető, házhozszállítás esetén pedig 2890 Ft-tól.
Az utánvét kezelése 400 Ft, amely a kézbesítés teljes árához számítódik hozzá. Az utánvét értékének bármilyen összeget meg tud adni, amelyet a címzett fog kifizetni. Az applikációban adja meg számlaszámát, amelyre a csomag címzett általi átvételétől számított 10 napon belül átutalásra kerül az utánvét összege.
A megadott érték alapján, minden 2000 Ft után, 15 Ft biztosítási díj kerül felszámításra.
Semmilyen. Az applikáció mindig a végleges árat mutatja Önnek, amelyet a csomag feladásának utolsó lépésénél fog jóváhagyni.
Igen. A fizetési igazolást rögtön az applikációban láthatja, de egyúttal a megadott e-mail címre elektronikus formában is kiküldésre kerül.
-
A standard csomag maximális súlya 5 kg, maximális mérete pedig 50x40x30 cm lehet. A csomag hosszúságának, szélességének és magasságának összege nem haladhatja meg a 120 cm-t. A csomag minimális mérete azonban nem lehet kisebb, mint 10×7×1 cm.
A nagyméretű csomagok maximális súlya 10 kg, egy oldal max. hossza 120 cm lehet. A csomag hosszúságának, szélességének és magasságának összege nem haladhatja meg a 150 cm-t.
Nem, hiszen a csomagok minimális engedélyeztett mérete 10×7×1 cm.
Amennyiben a csomag kisebb, nagyobb, vagy nehezebb a meghatározott paramétereknél, úgy az visszaküldésre kerül arra az átvevőhelyre, ahol feladta a csomagot, és Ön nem lesz jogosult a szállítási díj visszatérítésére. E-mailben és SMS-ben fogjuk ilyen esetben értesíteni, hogy mikor tudja átvenni csomagját.
Mindent, ami az előírt paramétereknek és kereskedelmi feltételeknek megfelel. Leggyakrabban például ruhákról, gyermekeknek szánt árukról, játékokról, könyvekről, tankönyvekről, apróbb elektronikai cikkekről (mobiltelefon, powerbank, notebook, GoPro kamera, drón, apróbb kiegészítők stb.), papír termékekről, médiákról (CD és DVD hordozón található játék, film, zene stb.), játékos kiegészítőkről, apróbb sport kiegészítőkről és hasonlókról van szó.
Nagy, súlyos csomagokat (bútor, gumiabroncs, hűtőszekrény, TV stb.), folyadékokat (mosószer, tisztítószer, alkohol, lekvár stb.), nagyon törékeny és érzékeny árukat (porcelán, üveg, kristály, diagnosztikai berendezések stb.), veszélyes vagy illegális áruk (drog, robbanószer, tűzveszélyes anyagok stb.).
A szállításból kizárt termékek teljes listáját az Általános Szerződési Feltételeinkben találja meg.
Igen.
A csomagok 80%-a már másnap megérkezik. A kiszállítási időt illetően garanciát nem vállalunk, de mindent megteszünk azért, hogy csomagját a lehető legrövidebb időn belül kézbesítsük.
Jelenleg Magyarországon kívül, Szlovákiába és Csehországba és Romániába lehetséges a csomagküldés.
Átvevőhelyeink listáját a packeta.hu/atvevohelyek oldalon találhatja meg. A szűrési feltételeknél elég, ha kipipálja a feladóhely lehetőséget, és megkeresi az Önhöz legközelebb találhatót. Átvevőhelyeink 97%-a egyúttal feladóhelyként is működik.
Igen. Amint megadja az átvevőhelyen a csomaghoz tartozó a jelszót és megtörténik a csomag fizikai átvétele (a csomag állapota az applikációban megváltozik) és egyúttal a megadott e-mail címre elektronikus formában kiküldésre kerül a csomag átvételének igazolása is.
Semmi gond. Amennyiben a csomag feladását már kifizette, de nem fizikailag nem adja fel a csomagot, úgy az 5 nap után automatikusan törlésre kerül. A kifizetett összeg ezután visszatérítésre kerül az Ön számlájára (általában 2 munkanapon belül).
Nem.
A #CsomagokEgymásKözött szolgáltatás alapelve az, hogy a feladás szinte összes művelete az átvevőhelyen kívül történik. Ennek köszönhető, hogy nincs sorban állás egy átvevőhelyeken.
-
Letöltött Packeta applikációra és bankkártyára.
Az AppStore-ból, vagy a Google Play-ből.
Nem, az applikáció csak a feladónak szükséges. Azonban, ha a címzettnek is telepítve van az applikáció, sokkal több információt tudhat meg a csomagról.
Ezek az információk nagyon fontos kommunikációs és azonosítási csatornát képeznek. Az e-mailre kerül Önnek kiküldésre minden dokumentum (a csomag átvételéről, kifizetéséről stb.). A telefonszám pedig a fiók mobilapplikációval történő párosításához szolgál.
Nem, a csomag applikációba történő rögzítéséhez szükséges az internetes csatlakozás. Lényegtelen azonban, hogy mobilinternetről, vagy Wi-Fi csatlakozásról van-e szó.
Sajnos más fizetési mód (bankszámlára történő átutalás, az átvevőhelyen készpénzzel vagy kártyával történő fizetés) nem lehetséges.
Természetesen. Ezt a szolgáltatást a Packeta és a ČSOB bank biztosítja. Adatai így anonim módon teljesen védettek.
-
A csomag feltételezett elvesztése
A csomag tartalmának sérülése a szállítás, visszaküldés, vagy kézbesítés során
A csomag hiányzó tartalma szállítás vagy visszaküldés során
Csomagcsere
A szolgáltatás díjának helytelen számlázása
Az utánvét összeg átutalásának elmulasztása a szállítás után
Felhívjuk figyelmét, hogy cégünk nem vállal garanciát a kiszállítási időre! A megadott adatok csak tájékoztató jellegűek
Ha a fent felsoroltaktól eltérő ok miatt elégedetlen, valószínűleg nem panaszról van szó. Kérjük, továbbítsa visszajelzését az elérhetőségeink egyikén keresztül.
Kérjük vegye fel velünk a kapcsolatos a reklamációs űrlapon keresztül.
Kérjük vegye fel velünk a kapcsolatos a reklamációs űrlapon keresztül.
Az átvevő- és feladóhelyek csupán szerződéses partnereink. Az IT-rendszer, amellyel dolgoznak, nem teszi lehetővé reklamációk fogadását. Ez azért van, hogy szinte az összes művelet az átvevő- és feladóhelyen kívül történjen, és ne kelljen fölöslegesen sorban állni.
Nem, pont ellenkezőleg. Amennyiben olyan csomagot venne át, amely sérült, szétszakadt, elértéktelenedett, majd ezután szeretné érvényesíteni a reklamációt, sajnos nem áll módunkban azt jóváhagyni, mivel semmivel sem bizonyítható, hogy a sérülés a szállítás során történt. A címzett ezért köteles az átvétel során a csomagot megvizsgálni, és amennyiben a csomagolása sérült, visszaadhatja azt az átvevőhely személyzetének, amely aztán a csomagot visszajuttatja nekünk.
Abban az esetben, ha a csomag tartalma sérült, de a csomagoláson nem látható sérülés nyoma. Ez azt jelenti, hogy a termék nem volt megfelelően becsomagolva.
Minden csomagnak úgy kell becsomagolva lennie, hogy a csomag tartalma és kitöltése megfelelő védelmet nyújtson a szállított terméknek. Itt találhat leírást arról, hogyan kell a terméket megfelelően becsomagolni. A szállítás során a csomagra több nyomás is hathat (pl. egy teljesen megpakolt autóban egy rosszabb közúton), amelyet legjobban ahhoz tudnánk hasonlítani, ha a csomagot 1 méter magasságból leejtenénk. A csomagolásnak és a kitöltésnek ezért a terméket ilyen esetekben is védenie kell.
A címzett által az átvevőhelyen történő átvétel pillanatáig a csomag tulajdonosa a feladó. Ez azt jelenti, hogy az esetek többségében a reklamációt a feladó fogja benyújtani. Reklamációs űrlapunk elérhető a feladó és a címzett számára is. Amennyiben nem biztos benne, hogy kinek kellene a reklamációt benyújtani, úgy írjon nekünk a következő e-mail címre: reklamacio@packeta.hu.
30 nap a kérvény fogadásának visszaigazolásától.
A csomag szállítás során történő elvesztése, vagy teljes megsemmisülése esetén a feladó számára pénzbeli kártérítés kerül kifizetésre, a csomag értékének megfelelően. A rendszerbe történő bevitel során minden csomag automatikusan 4000 Ft értékű besorolást kap, de ezt az összeget lehetséges emelni, egészen 70 000 Ft értékig.
Amennyiben a szállítás során a csomag tartalmának sérülésére kerül sor, elindul a reklamációs folyamat, amely azt vizsgálja, mi volt a sérülés kiváltó oka. Elsősorban a csomagolás és a kitöltés anyagának minőségét vizsgáljuk meg. Jogosult reklamációs igény esetén ilyenkor is kifizetésre kerül a csomag értéke alapján, a megfelelő pénzbeli kártérítés.
Amennyiben a csomag tartalma hiányos, úgy az ügy a magyarországi rendőrség vizsgálata alá kerül. A Packeta Hungary ilyen esetben teljesen együttműködik a hatóságokkal, a kamera felvételekhez való hozzáférést is beleértve. Amennyiben bebizonyosodik, hogy a szállítás során került sor a csomag tartalmának eltulajdonítására, úgy a feladónak kifizetésre kerül a csomag értékének megfelelő pénzbeli kártérítés, ez az összeg pedig a további költségekkel együtt az elkövetővel szemben kerül érvényesítésre.
-
Amint a webáruház (feladó) átadja nekünk a terméket, mi azonnal e-mailt küldünk Önnek a nyomonkövetési számmal. Ennek köszönhetően nyomon követheti, hogy csomagja merre jár az alábbi linken: https://tracking.packeta.com/hu/tracking/search Miután átadtuk a csomagot az Ön által választott átvevőhelynek, SMS-t és e-mail-t küldünk az átvételhez szükséges jelszóval. Attól a pillanattól kezdve 7 napon keresztül átveheti a csomagját.
Az átvevőhelyen csupán meg kell adnia a jelszavát és már át is veheti a csomagját. Bárkit elküldhet érte – nincs szükség a személyi igazolvány felmutatására (kivéve ha a webáruház ezt kifejezetten kéri), elég ha rendelkezik a jelszóval.
Ha a csomag utánvétes, az utánvét összegét kiegyenlítheti készpénzben vagy bankkártyával is, függetlenül attól, hogy az adott átvevőhelyen van-e bankkártya terminál. Ha nincs terminál, de szeretne értintésmentesen, bankkártyával fizetni, jelezze ezt az átvevőhely alkalmazottjának, aki egy ún. fizetési linket külön Önnek az okostelefonjára. Erre a linkre kattintva, ott helyben ki tudja fizetni az összeget. Ha az adott héten nem ér rá, ne aggódjon: vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal e-mailben vagy telefonon és mi ingyenesen meghosszabítjuk a csomag tárolási idejét 21 napra.
Minden átvevőhelyünkkel napi kapcsolatban vagyunk. Ha az átvevőhely, ahová az Ön csomagja érkezett zárva van, akkor felvesszük Önnel a kapcsolatot, hogy módosítsuk egy másik átvevőhelyünkre, ami nyitva tart. Ezután kiszállítjuk a módosított helyre, amiről újabb sms és e-mail értesítést kap a jelszóval. Onnantól már át tudja venni csomagját az új átvevőhelyen.
Átvevőhelyeinkkel folyamatosan tartjuk a kapcsolatot, így azok nyitvatartással kapcsolatos információit igyekszünk naprakészen tartani. Ezek publikusan elérhetők weboldalunkon. A változásokat szintén azonnal lekövetjük adatbázisunkban, így a webáruházak felé és a weboldalunkon is mindig az aktuálisan nyitva lévő átvevőhelyek és azok adatai kerülnek átadásra. Ez vonatkozik nemcsak a magyarországi átvevőhelyekre, hanem cégcsoportunk összes országára. A nyitott átvevőhelyek listáját itt találja meg: https://www.csomagkuldo.hu/atvevohelyek.
Az utánvéttel rendelt csomagokat a magyarországi átvevőhelyeken készpénzzel és bankkártyával is ki tudja fizetni. Ha az átvevőhelyen nem áll rendelkezésre kártya-terminál, de szeretne értintésmentesen, bankkártyával fizetni, csak jelezze ezt az átadónak, aki egy ún. fizetési linket küld Önnek az okostelefonjára. Ezt a linket lekattintva, ott helyben ki tudja fizetni az összeget.
Amennyiben, Z-BOXba rendel csomagot, úgy az applikációban tudja rendezni az utánvét összegét online fizetési felületen.Az utánvéttel rendelt csomagokat a magyarországi átvevőhelyeken készpénzzel és bankkártyával is ki tudja fizetni.
Ha Ön nem tudja átvenni, akkor megbízhat mást is az átvétellel. Ehhez, csak a kiadáshoz szükséges jelszót kell átadnia a megbízott személynek. Ha a fentebb említett mód nem megoldható, akkor az Ön kérésére átirányítjuk csomagját a közelében található átvevőhelyünkre. A harmadik mód: meghosszabbíthatjuk a csomag tárolási idejét az átvevőhelyen. Amennyiben csak rövid időre utazott el, akkor ez az opció a javasolt.
Elsőként a bezárt átvevőhely közelében található átvevőhelyek valamelyikére próbáljuk meg módosítani csomagját. Amennyiben ez nem megfelelő Önnek és mindenképpen szeretné házhoz kérni, akkor írjon nekünk az info@packeta.hu e-mail címre, és a házhozszállítási díj különbözetének megfizetése mellett kivételes esetekben át tudjuk irányítani csomagját az Ön címére.
A jelenlegi beállítás alapján a csomagját egyeztetés után átirányítjuk az Önnek nem megfelelő átvevőhelyről a legközelebbi nyitva tartó átvevőhelyünkre. Csomagja a megfelelő átvevőhelyre történő megérkezésekor SMS-ben és e-mailben értesítést küldünk Önnek. Onnantól kezdve a kapott jelszóval tudja átvenni csomagját.
Igen, amennyiben nyitva van az átvevőhely és nem veszi át a csomagot, visszaküldjük a feladónak. Amennyiben nem utánvétes, hanem előre kifizetett csomagról van szó, kérjük lépjen kapcsolatba a webáruházzal az esetleges visszatérítés miatt.
Csomagja tárolási idejének meghosszabbítása érdekében írjon a következő e-mail címünkre: info@packeta.hu vagy hivjon minket az ügyfélszolgálatunk nyitvatartási idejében (hétfő, kedd, szerda, péntek: 08:00 – 18:00, csütörtök: 08:00 – 20:00) a +36 1 400 88 06 telefonszámon.
Weboldalunkon, a csomag nyomonkövetése mezőbe írja be a csomag azonosításra szolgáló Z-számot: https://tracking.packeta.com/hu/tracking/search
SMS-ben és e-mail-ben is kap róla tájékoztatást, valamint az átvételhez szükséges jelszót.
Amennyiben a webáruház minket jelöl meg a csomagok visszaküldésére is (a webáruház weboldalán tud erről tájékozódni), úgy a webáruház által megadott 9 jegyű ID kód feltűntetésével a csomagon, bármelyik Csomagköldő.hu átvevőhelyen leadhatja a visszaküldeni kívánt csomagját.
Igen, visszaküldésnél ugyanúgy kell eljárni, mint csomagfeladásnál. A csomagolásról itt talál hasznos tanácsokat: https://files.packeta.com/…goláshoz.pdf Arra ügyeljen a csomagcímke felragasztásakor, hogy a vonalkódot (és az adatokat) ne ragassza le semmivel, mert a vonalkódolvasók nem tudják beolvasni a kódot. Illetve egyes ragasztók oldhatják a nyomtató tintát.