Blog

6+1 szempont az ideális szállítópartner kiválasztásához

2022. 07. 05. 16:50

 
A koronavírus nagy lökést adott a webes vásárlásoknak. 2021-ben rekordot döntött itthon az online kiskereskedelem, a teljes forgalom 1203 milliárd forintot tett ki. Az ekerstat.hu adatai alapján ezzel a teljes kiskereskedelmi forgalomból már 10,4 %-os részesedést könyvelhet el az e-kereskedelem, és még 2021-ben is kétszer gyorsabban növekedett, mint a Covid előtti években. Nem csoda, hogy egyre több kereskedő lát fantáziát a szektorban: tavaly 12%-al, 37 ezer fölé nőtt a webáruházak száma az előző évhez képest. 
 
Az online vásárlások növekedésével 2021-ben a logisztikai szolgáltatások piaca is átalakulásnak indult. A futárszolgálatok és a kereskedők egyre nagyobb figyelmet szentelnek a fixpontos átvevőhelyeknek, ezen belül is a csomagautomatáknak. Tavaly több, mint 800 új automata került beüzemelésre hazánkban. Ezzel a dinamikus növekedéssel az év végére a hazánkban fellelhető automaták száma átlépte a 1250 darabszámot.
 
Kereskedőként a megfelelő szállítási módok megtalálása és a logisztikai partnerek kiválasztása igen fontos döntés. Van néhány szempont, amelyet minden induló online kereskedőnek érdemes szem előtt tartania.
 

1.Országos lefedettségű csomagautomata-hálózattal rendelkező szolgáltatót válasszunk!

Érdemes olyan futárcéggel szerződni, amely mindhárom kiszolgálási módot (házhoz szállítás, átvevőhely, csomagautomata) kínálja, és országos lefedettségű automatahálózattal is rendelkezik. Fontos szempont az is, hogy a szállító partner vállalja, hogy a termék automatába érkezéséről, illetve az onnan való átvételéről a címzett és a feladó számára is azonnali értesítést küldjön.

„Noha Magyarországon egyelőre kedveltebb a házhozszállítás, az automaták iránti érdeklődés is gyorsan növekszik. Az a webáruház, amelyik nem biztosítja ezt a szállítási módot, lemaradhat a versenyben. A napelemmel működő automaták használata környezeti és emberi erőforrás szempontból is fenntarthatóbb alternatívája a házhozszállításnak.” – mondta el Fagyas Szabolcs, a Packeta Hungary Kft. kereskedelmi igazgatója, hozzátéve, hogy immár több mint 200, úgynevezett Z-BOX önkiszolgáló csomagautomatájuk működik, és az év végéig közel 1 000 db-ra növelnék a számukat, feltéve, hogy a gyártó továbbra sem ütközik problémákba az ellátási lánc területén.

2.A csomagküldő szolgáltatás legyen egyszerűen beépíthető a webáruházba!

Legyen szó saját fejlesztésű vagy bérelhető webshopról, alapvetés, hogy a csomagküldő szolgáltatást könnyen lehessen integrálni. A megfelelő alkalmazás kiválasztásakor vegyük figyelembe annak testreszabási lehetőségeit is – minél egyszerűbb a testreszabás, annál könnyebb a webshop tulajdonosának dolga.

3.Keressük a kereskedő- és vevőbarát szolgáltatásokat nyújtó futárcégeket!

A vásárlók elégedettsége nagyban múlik a futárszolgálat rugalmasságán. Alap elvárás például, hogy többféle fizetési lehetőséget biztosítson. A pandémia előtt a kártyás fizetések száma elmaradt a készpénzes fizetésektől, de 2020-ban megfordult a trend, és azóta is folyamatosan nő az elektronikus fizetést választók aránya, tavaly már elérte a 70%-ot – áll a GKI Digital kutatásában.

Nagyra becsülik a vevők a csomagvisszaküldés lehetőségét is. Érdemes olyan logisztikai partnerrel szerződni, aki lehetőséget biztosít rá, hogy a vásárló a cég bármelyik átvevőhelyén visszaküldhesse a nem megfelelő árut.

4.Tegyük mérlegre a futárszolgálatok praktikus megoldásait!

Nagyban megkönnyítheti a webáruházak dolgát, ha a kiválasztott futárszolgálat praktikus megoldásokkal segíti a munkáját. Ilyen lehet az egyszerűsített, automatikusan létrehozható csomagcímke: a kereskedőnek nincs más dolga, mint pár kattintással létrehozott, egyedileg generált címke kinyomtatása és a csomagra történő ragasztása.

Ha pedig az Európai Unión kívülre küldünk csomagot, a vámkezeléshez szükséges vámnyilatkozat kiállítása is olyan feladat, amelyben jó, ha segít a szállító partner. Ez utóbbi kapcsán könnyebbséget jelenthet, ha a nyilatkozat megfelelő kitöltéséhez segítőkész és hozzáértő ügyfélszolgálat áll rendelkezésre.

5.Elengedhetetlen a korszerű mobilapplikáció

Az ügyfelek egyre nagyobb része mobilon rendel és követi nyomon a rendelését. Ezért kiemelt fontosságú a szállító partner applikációja, az egyszerű navigáció, a logikus elrendezés, a gyors működés. A legtöbb ilyen alkalmazás lehetővé teszi a csomagok visszaküldését, a csomagautomaták kinyitását, a legközelebbi átvevőhely megtalálását, illetve áttekintést ad a beérkezett és elküldött csomagokról.

6.Érdemes odafigyelni a klímavédelem, fenntarthatóság szempontjaira is

A nemzetközi és hazai kutatások egyaránt azt mutatják, hogy egyre fontosabb a vásárlóknak a környezet védelme. Ezért érdemes megnézni, hogy a kiválasztott cég mennyire tartja fontosnak a fenntarthatóságot.

  • Napelemmel vagy hálózati árammal biztosítja a szabadtéri csomagautomaták energiaellátását?
  • Használ-e alternatív csomagolóanyagokat, például lebomló fóliát, az egyszer használatos kartondobozok helyett tartós megoldásokat?
  • Telepít-e napelemeket a raktárépületek tetejére, alkalmaz-e energiatakarékos megoldásokat, például LED-es világítást a raktáraiban?

Ha igen, az a webáruház fenntarthatósági céljainak eléréséhez is nagyban hozzájárulhat.

+1 Nagy könnyebbséget jelent a nemzetközi háttér

Ha külföldi vevőket is ki akarunk szolgálni webáruházunkkal, olyan szolgáltatóra lesz szükségünk, amely több országban van jelen és tapasztalattal bír a nemzetközi logisztikában, így megúszhatjuk, hogy szerződések tucatjait kelljen megkötni különböző cégekkel.

Shoprenteres webáruházak számára a nemzetközi logisztikai szolgáltatáshoz kiváló megoldás lehet a Packeta, amely kiemelt partner lévén kedvezőbb feltételekkel vehető igénybe.

A Packeta Group 6 országban van jelen és világszerte több mint 30, az e-kereskedelem szempontjából fontos országba juttatja el ügyfelei csomagjait, közel 80 szerződött szállítópartnerén keresztül. Ezzel kiváló platformot jelent a nemzetközi ambíciókat dédelgető online kereskedők számára.


Megosztás:

Szekció